Om Ørretjakt og fine turer i Salten


Starter med å proklamere følgende påstand:
Du må ikke nødvendigvis dra så langt for å få en fin tur og fine ørretfangster når man bor i Nordland!
Her finnes Bodømarka, Saltfjellet, Beiarfjellet, Sjunkhatten, Misvær og Sulis, blant annet.
Alle steder huser både fin fisk og flotte naturopplevelser.

Et par pene fisker fanget i min nære villmark i 2011
Poenget med dette nettstedet er å gi inspirasjon til enkle turer i hverdagen og vanlige helgeturer, gjerne med fiskestang. Det må ikke være ukestur på nødrasjoner for at det skal kunne blogges om, selv om jeg liker sånne turer også.
Hverdager og helger er det tross alt flest av i et år, og som familiefar vet jeg godt at det å få til mange ukesturer er vanskelig. Jeg har inntrykk av at dette er en vanlig problemstilling, så jeg håper at denne siden kan inspirere til turer i den nære villmarken. Jeg har Bodø som utgangspunkt for mine turer, så jeg er heldig. Min største ørretfangst så langt ble fanget en sykkeltur unna min bolig og veide 3.3kg.
Som innflytter har jeg opplevd de tomme blikkene når man spør om hvor det er bra å fiske. Ønsker her å videreformidle gode steder å fiske, for de som er interessert i å vite om det. Det er plass til mange flere av oss.

Kommentarer

Populære innlegg